Ekonomi

Çinli otomobil üreticileri küresel üretimi genişletiyor

Küresel varlıklarını arttırmak isteyen Çinli otomobil üreticileri, yabancı düzenleyicilerin Çin yapımı elektrikli otomobil ithalatındaki artışa ilişkin endişeleri nedeniyle yurt dışındaki üretim kapasitelerini aktif bir şekilde genişletiyor.

Chery Auto şu anda İtalyan hükümeti ile ülkede bir üretim tesisi kurmak için görüşmeler yürütüyor. Başarılı olması halinde, Chery Avrupa’da üretim üssü olan ilk Çinli otomobil üreticilerinden biri olacağı için bu önemli bir dönüm noktası olacak.

Denizaşırı genişleme çabaları, Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa’nın Çin otomobil ihracatının artan etkisini ele almak için adımlar atmayı düşündüğü bir döneme denk geliyor. Dünyanın önde gelen elektrikli araç (EV) üreticisi BYD, çeşitli ülkelerde fabrikalar kurarak bu genişlemenin ön saflarında yer aldı.

Şirket, geçtiğimiz Ocak ayında Özbekistan’daki yeni fabrikasında üretime başladı ve yıllık 300.000 araç kapasiteli Song Plus hibrit crossover’ı piyasaya sürdü.

BYD’nin Tayland’daki WHA Group ile ortaklığı, bu yılın sonlarına doğru başlaması beklenen operasyonlarla yılda 150.000 EV üretmeyi hedefliyor. Otomobil üreticisi ayrıca Brezilya’da yıl sonuna kadar veya 2025’in başlarında, ilk aşamada 150.000 adet üretme kapasitesine sahip olacak bir üretim kompleksi açma yolunda ilerliyor.

Macaristan’daki tesisin üretime başlama tarihi henüz açıklanmamış olsa da BYD, tesisin binlerce kişiye istihdam yaratacağını, yerel ekonomiyi geliştireceğini ve yerel tedarik zincirlerini destekleyeceğini duyurdu. Ayrıca BYD, Meksika’da yılda 150.000 araç kapasiteli yerel pazara hizmet vermeye adanmış bir fabrika inşa etmek için yer arayışında.

2023 yılında BYD’nin en önemli denizaşırı pazarları arasında Tayland, Brezilya, İsrail ve Avustralya yer alırken, şirket Çin’de yılda 4 milyon otomobil üretme kapasitesine sahip. Çin’in hacim bakımından en büyük ihracatçısı olan Chery Auto, 2030 yılına kadar 100.000 otomobil üretmek amacıyla Arjantin’deki bir fabrikaya 400 milyon dolar yatırım yapmayı planladığını açıkladı.

Geçen yıl Chery’nin satışlarının yarısından fazlası Çin dışındaydı ve çoğunluğunu benzinli araçlar oluşturuyordu. Şirket Rusya ve Latin Amerika’da güçlü bir varlığa sahip ve 2014 yılından bu yana Brezilya’da yıllık 150.000 adet kapasiteli bir tesis işletiyor. Chery ayrıca bu on yıl içinde İngiltere’de de bir üretim tesisi kurmayı planlıyor.

Çin’in en büyük ikinci otomobil ihracatçısı olan SAIC Motor, elektrikli araç üretim tesisi için Avrupa’da bir yer arıyor. Devlete ait şirket halihazırda Tayland, Endonezya ve Hindistan’da üç denizaşırı otomobil fabrikası kurdu ve Pakistan’da bir montaj tesisi işletiyor.

Great Wall Motor’un Tayland’da yılda 80.000 adet üretim kapasitesine sahip bir fabrikası bulunuyor. Bu arada Lotus ve Volvo gibi markaların sahibi olan Geely’nin Belarus, Birleşik Krallık ve Endonezya’daki fabrikaları da Çinli otomobil üreticilerinin küresel hedeflerine işaret ediyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu